رواية روح وعمايلها الفصل الخامس 5 بقلم ساره هريره

رواية روح وعمايلها الفصل الخامس 5 بقلم ساره هريره

رواية روح وعمايلها الفصل الخامس 5 هى رواية من كتابة ساره هريره رواية روح وعمايلها الفصل الخامس 5 صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية روح وعمايلها الفصل الخامس 5 حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية روح وعمايلها الفصل الخامس 5

رواية روح وعمايلها بقلم ساره هريره

رواية روح وعمايلها الفصل الخامس 5

روح : ما تتكلم يا يونس حتى دافع عن نفسك ولو بكلمه طب ايه انت قلتهولها
يونس مش بيتكلموا وعمال يفكر في نصيحه عمار:
Flash back:
عمار :باقولك ايه ابعد عن اختي😡
يونس: انت بتقول ايه 🤨
عمار: زي ما سمعت اختي ما تنفعكش اختي من غيرك هتبقى اسعد واحده في الدنيا ابعد عنها 
يونس: واختك بقى عارفه بالكلام ده 😏
عمار: لا انا قلت يبقى الكلام ما بينا راجل لراجل
يونس: ماشي يا عمار 
عمار: هتبعد بالذوق بالغصب هتبعد😠
Back:
روح: يونس انت سرحان في ايه ما تتكلم
يونس: انا مش قادر٠٠٠ انا تعبان٠٠٠ سيبيني لوحدي٠٠٠ اطلعي  بررررره
روح طلعت و قفلت الباب وهي عماله تفكر ليه اخوها عمل كده
اليوم عدي وروح ومامتها في صدمه ويونس بيتألم
وجاء الصباح وهو يحمل الكثير من المفاجآت
الام: روح٠٠ روووح
روح: نعم يا ماما
الام: روحي شوفي يونس عشان نفطر 
روح : حاضر يا ماما 
روح دخلت : صباح الخير يا يونس
يونس:  صباح الخير 
روح : ممكن اتكلم معاك شويه 
يونس : اتفضلي 
روح: ممكن تحكيلي  ايه السبب مين البنت اللي انت بتحبها 
يونس بغضب :عمااااار هو السبب😡
              _________________________
*عمار هو شاب يبلغ من العمر 24عام لديه وجه بيضاوي ودقن متحدده وشعر بني ويمتلك غمازات وبيغير من يونس جدا عشان هو ناجح برغم أنه ابن خالته بس شايف أن يونس ناجح و محبوب اكتر منه 
          ______________________________
روح : انت بتقول ايه ٠٠عمار
يونس : آه قالي ابعد عنها عشان وهي بعيدة عني هتبقى اسعد واحده في العالم😔 وأن هو ماكنش موافق على الخطوبه وحاول يفركشها بس ماعرفش 
روح : عمار 😲٠٠٠عمار ٠٠انا ازاي كنت معجبه بواحد اناني  كده😱
يونس : نعم٠٠٠معجبه بمين معجبه بعمار🤯
روح: استنى هافهمك يا صاحبي والله انا كنت معجبه مش اكتر
يونس: طب ليه ما قلتليش زي ما انا كنت قايلك على ياسمين 
روح: بحسبك هتزعق يا زميكس 
يونس: روح اطلعي بره وسيبيني
عدت شهور ويونس وياسمين على نفس الحال يونس مش عايز يقول لياسمين ايه السبب عشان ما تزعلش من اخوها وياسمين مستغربه ليه يونس مخطبش البنت اللي بيقول عليها وعمار سافر بعد ما اتاكد ان يونس ساب ياسمين
وصلنا ليوم 21 مارس يوم عيد الام واتجمعت العائله عند الجده( ام منى وشيماء )وكان موجود جارة  جدتهم وابنها حمزه
               _____________________
* حمزه شاب يبلغ من العمر 24 عاما لديه عيون خضراء ممزوجه بالازرق لامعه وشعر اسود وعضلات (حاجه كده من تركيا 😂) وبيحب روح وبيحاول يلمحلها  كل ما يشوفها وهو زميل  يونس في المستشفى 
          ___________________________
يونس اجتمع مع ياسمين
ياسمين: ممكن اسأل سؤال
يونس: بس في عنيكي 100سؤال مش سؤال واحد
ياسمين: يعني لسه بتفهمني من نظرة عيني👀
يونس: طبعا👌
ياسمين: ليه لسه ما خطبتهاش 💍
يونس : هي مين دي
ياسمين: البنت اللي قولتلي انك بتحبها 
يونس : عشان ما فيش اصلا
ياسمين: نعم٠٠٠ امال ليه قولتلي كده٠٠٠ليه جرحتني كده🤨
يونس: والله آسف بس كنت مضطر اعمل كده
ياسمين: ايه السبب
يونس: هتعرفي كل حاجه في وقتها
ياسمين: ماشي براحتك😡 (ومشيت وسابته)
              ________________________
حمزه: روح ممكن اقولك على حاجه
روح : طبعا يا حمزه اتفضل
حمزه:  بصي بصراحه كده انا باحبك ❤️وعايزه اتقدم لك بس ماروحتش اتقدم على طول قلت اعرف رأيك الاول☺️
روح بتفكير هي بتقول نفسها : انا حبيت واحد طلع اناني وده محترم وتربيه تيته و باين عليه انه بيحبني وعلى راي المثل ((خذي اللي يحبك وماتاخديش اللي  بتحبيه😂))
حمزه : روح انت سرحتي في ايه
روح: بص يا حمزه انت شاب محترم جدا وفي الف بنت تتمناك !!  ؛ ثم تابعت بيضحك: وانا واحده من الالف 
حمزه: بجد ٠٠٠٠انت بتتكلمي بجد٠٠٠٠ يعني انت موافقه
روح بخجل🙈: هاقول رأيي لما تيجي تتقدم  ومشيت وسابته وهو مبسوط وفرحان
          ___________________________
حمزه: يونس ممكن كلمه
 يونس: طبعا يا حمزه
 حمزه: باقول لك انا طالب ايد اختك بحبها من بدري فقلت ادخل البيت من بابه فممكن اجيب ماما  نتقدم لها
 يونس: انت بجد بتحبها يعني هتعرف تشيلها في عينك و تستحملها
 حمزه: باحبها اوي دا انا  هاشيلها في قلبي مش في عيني 
يونس: على بركه الله يا حمزه 
دخلوا كملوا حفله عيد الام ولما روحوا بيوتهم
 يونس بغمزه: ماما عايزك
 الام: نعم يا حبيبي
 يونس: في عريس متقدم لروح
 الام: بجد٠٠٠٠ مين اللي امه داعيه عليه
 يونس: حمزه قال لي انه بيحبها من بدري وكلمني وفهمني وبعدين مش هنلاقي احسن منه وكمان تربية  تيته وغير كده هو زميلي في المستشفى واعرف سمعته وشاب محترم جدا
 الام: ماشي انا هاشوف رايها
 يونس: ماشي و هو هيكلمني يقول لي على الميعاد اللي جايين فيه 
ودخلت الام على روح الاوضه : بقول لك
 روح: نعم يا ماما
 الام: في عريس متقدم
 روح :مين ده
الام: مالك مخضوضه ليه ده حمزه ابن جارة جدتك
 روح: هو لحق يكلمكم 
الام:  نعم
روح: اصل هو سالني الاول قال لي يعرف رأيي قبل ما يجي يتقدم رسمي
 الام : و قلتي ايه
روح: قلت له لما يتقدم هاقول رأيي لما وبعدين يا ماما فتره الخطوبه هنعرف بعض اكثر
 الام : معنى كلمه خطوبه انك موافقه
 روح بضحك: بصراحه اصل هو مز اوي 
يونس: مين ده اللي مز يا بنت
 روح بخجل 🙈: ولا حد
 الام: ربنا يصبرني
 الام دخلت المطبخ ويونس دخل الاوضه 
بعد اسبوع وحمزه وامه راحوا لبيت روح وطلبوا ايديها وجه يوم الخطوبه وحددوا الفرح هيبقى بعد 4 شهور و كانوا مبسوطين جدا مع بعض واتعرفوا على بعض اكثر وحبوا بعض اوي واتعلقوا  ببعض وفي يوم من الايام في بورسعيد( في شغل عمار )
 عمار: اتخطبتي يا روح ولمين ل حمزه طب ونا انا رحت فين ده انا كنت هتقدملك عشان باحبك تسيبيني و تتخطبي ماشي ماشي يا روح عدت الايام وصلنا لميعاد الفرح و كانت حفله جميله
 شيماء :!يا بنتي عشت وشفتك بالابيض
 روح: يا ماما بتعيطي من دلوقتي امال لما تشوفي عيالي هتعملي ايه 
الام: هموت من الفرحه
 روح: بعد الشر عليكي يا ست الكل 
الام : طب يلا عشان حمزه وصل 
حمزه : ايه القمر ده المفروض اخبيكي من عيون الناس
 روح: بلاش مبالغه يا اسطى
حمزه: يا اسطى في حد يقول للعريس كده
 روح بضحك: اه يا ابو عيالي
 حمزه : يا رب تجيبي بنوته اموره شبهك كده 
روح بخجل: بس عشان بتكسف 
 راحوا الفرح والفرح كان جميل جدا
 ياسمين بتنادي علي يونس: يونس
 يونس : نعم 
ياسمين بهزار: انا متقدم لي عريس
 يونس: نعم
 ياسمين: اه كيوت وكده فانا حبيته
 يونس: حبيتي مين ٠٠٠ومين ده
 ياسمين: وانت كمان المفروض تحب
 يونس: انا ما بحبش غيرك ولا هاحب غيرك
 ياسمين: ايه٠٠ نعم٠٠٠ انت بتقول ايه 🤨 و عملت كده ليه رد عليا بقى
 يونس بغضب وصوت عالي: كله بسبب اخوكي
 ياسمين : عمار😨٠٠٠ انت بتقول ايه 
يونس: زي ما باقول لك (وطبعا حكى ليها كل حاجه)
 ياسمين: ازاي يعمل كده٠٠٠ انا مش مصدقه 
 يونس : لو مش مصدقاني  روحي اسالي روح انا حاكي ليها كل حاجه
 وفجأه سمعوا صوت الرصاص 🔫 بيبصوا شافوا روح غرقانه في دمها وما حدش يعرف مين عمل كده
 يونس وهو بيجري: روح رووووووووح 
روح : ما تزعلوش انتم عارفين اني مش باحب النكد بس عندي طلب لو ما لحقتونيش ما تزعلوش انتم عارفين اني باحب الهزار مش بحب النكد وانت يا حمزه عيش حياتك واتجوز عادي بس اوعى٠٠٠ بس اوعى تنسونى وانت يا٠٠٠٠٠٠يا يونس اوعي تسيب ياسمين بسبب اخوها ثاني اوعى٠٠٠ اوعى تسيبها٠٠٠٠٠ اوعى تسيبها٠٠٠٠ اوعى تسيبها
يونس ببكاء: روح٠٠ لاااااااا٠٠٠٠٠رووووح
حمزه بعياط: روح ما تسبنيش انا محبتش غيرك هتقومي وهنجيب عيالنا للدنيا قومي ما تسبنيش
* الاسعاف وصلت واخدت روح للمستشفى 
             __________________________
وفجاه الباب خبط على بيت عمار: مين٠٠٠ مين ٠٠٠٠٠مين انا جاي اهو٠٠٠٠٠ حضرة الظابط
الظابط: ممكن تيجي معانا بالذوق
عمار: ليه٠٠٠٠٠ لا طبعا مش جاي
الضابط: هاتوه وراحوا الاسم فاكتشف ان اللي مقدم البلاغ ياسمين
عمار: انتي يا ياسمين تبلغي عن اخوكي
ياسمين:شششششش انا مش اختك
عمار: ايه اللي انتي بتقوليه ده 
دخل يونس والظابط طلع وسابهم لوحدهم 
يونس: انت كنت سبب في التفريق ما بيني وبين اختك وانا احترمتك وقلت انك اخوها وخايف عليها بس ايه اللي انت عملته ده كمان تحرمني من اختي ليه
عمار: عشان بكرهك
فتلقى ضربه من يونس👊 وقلم من ياسمين🖐️
عمار: انا بحبها فقلت لو مش هتبقى ليا مش هتبقى لغيري 
الضابط سمعوا وهو بيعترف فاتسجن  وامه واخته اتبروا  منه
روح في المستشفى دخلت في غيبوبه والدكتور قال ان حالتها حرجه لان رصاص قريب من القلب اوي و عدي اسبوع في يوم كلهم كانوا في المستشفى والدكتور خرج 
حمزه ويونس: طمنا يادكتور
الدكتور بابتسامه: الحمد لله فاقت  
فرحوا أهلها و خرجت بالسلامة و عاشوا في حياة سعيدة و كان حمزة حبه ظاهر اوووي لـ روح التي أنجبت كريم الذي يشبهها في الشكل و يشبه أباه في الشخصيه و الطبع و شمس التي تشبه أباها في الشكل أما شخصيتها متنوعه ما بين امها و ابيها 
و تزوج يونس من ياسمين و كانت حياتهم مليئة بالحب و انجبوا ابراهيم و شريف 

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
تعليقات